maandag 27 juni 2011

Let's talk photography

Hallo allemaal,

Vonden jullie het ook veel te warm vandaag? ik vind het echt helemaal niks! Dit warme benauwde plakweer staat mij niet toe om leuke kleding waar ik mij prettig in voel te dragen. Spaghetti-topjes en korte broeken zijn absoluut niet voor mij weggelegd, en mijn make-up (waar ik in de ochtend zó mijn best op heb gedaan) smelt in no time van mijn gezicht.

Nee, de zomer is wat mij betreft geen pretje.



Over naar een leuker onderwerp: fotografie.

Ik heb besloten dat ik hoogst waarschijnlijk een nieuwe lens ga kopen voor mijn Canon EOS 550D camera. De lens die ik in gedachten heb is de Canon EF 50mm f/1.8 II.

Ik heb deze lens al heel lang op het oog, omdat ie lekker goedkoop is en naar wat ik heb gelezen een leuk starters portretlensje is.

Maar de voornaamste reden waarom ik hem aan wil schaffen, is dat ik het enorm leuk vind om te experimenteren met scherptediepte. Met een maximale diafragma opening van f/1.8 valt hier zeker veel mee te spelen!

De vaste brandpuntsafstand zal wel even wennen zijn, maar voor een lage prijs kan je natuurlijk niet alles verwachten.

Ik wil ook nog een Speedlite flitser aanschaffen, maar hier heb ik voorlopig nog geen geld voor. Dit lensje lijkt me eerst een betere optie.



Ook heb ik vandaag een foto ingestuurd voor een wedstrijd van Nikon, via de Mediamarkt. Helaas is de deadline er al bijna, en heb ik niet veel tijd om stemmen te verzamelen voor mijn foto. Ik verwacht dus niet dat ik iets zal winnen. Maar er is altijd een kleine kans!

Als je mij wil helpen, klik dan op 'stem'! Je zal dan naar Facebook geleid worden, waar je je stem kan uitbrengen. Ik zou het heel erg waarderen!



Voel je vrij om de widget ook op je eigen blog te plaatsen!
Dankjewel!

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk als je die lens gaat halen
    Ben benieuwd of die je gaat bevallen.Hou ons op de hoogte ^^
    Als ik iets voor mijn camera aan ga schaffen,word het waarschijnlijk een flitser. Maar voorlopig niet,eerst even sparen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal vast en zeker foto's plaatsen die ik zal maken met de 'plastic fantastic' lens XD
    Wat voor flitser wil je? Ik wil een Speedlite, maar die goedkoopste daarvan kan je volgens mij niks mee... misschien dat Metz ook nog wel een optie is. Veel verstand heb ik er gewoon niet van, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat weet ik nog niet, welke flitser ik ga zou nemen.
    Ik heb er momenteel het geld nog niet voor, dus ik heb genoeg tijd om tijdens het sparen te gaan kijken. ^^

    BeantwoordenVerwijderen