dinsdag 5 juli 2011

Nieuw speelgoed!

Zoals ik laatst had geschreven, ben ik gezwicht voor de Canon EF 50mm f/1.8 lens. Afgelopen week heb ik hem opgehaald, en ik ben er heel blij mee!

De lens op mijn camera, de Canon EOS 550D:

Het is een standaard portretlens met een vaste brandpuntsafstand, die iedere fotograaf eigenlijk in zijn bezit zou moeten hebben. Een super lens voor portretten, vooral door de hoge lichtgevoeligheid. Ik ga hem denk ik vooral gebruiken voor portretten van mensen en dieren, maar ook wel voor andere dingen zoals stillevens en natuur.
eigenlijk wil ik ook nog eens graag een macro lens hebben, want ik vind het erg leuk om close-ups te maken van de natuur. Maar die zijn nog wel een flink stuk duurder dan dit lensje, dus voor nu moet ik het hiermee doen.

Genoeg gekletst, hier is een 'zelfportret' die ik met deze lens heb geschoten. Met zelfportret tussen haakjes, omdat ik hem via de spiegel heb genomen. De onscherpte in de foto vind ik erg mooi.


En hier volgen nog wat meer foto's, die ik vandaag heb genomen om de lens voor het eerst echt uit te proberen!

Ik had geluk dat er een vlindertje neerstreek op een bloemetje binnen mijn bereik:

Deze foto leek mooier op mijn camera preview, maar ik post hem toch:

Spelen met onscherpte:

Spelen met het felle zonlicht:


 En een super lief ezeltje! Ik hou van ezels ♥

Ik hoop dat je de foto's een beetje mooi vond, opbouwende kritiek is welkom! Maar vergeet niet dat dit de eerste keer was dat ik met deze lens schoot. Ik weet dat ik nog veel moet leren ^^;

Oh, en ik wou nog zeggen tegen mijn volgers: dank jullie wel! Leuk dat jullie mijn blog willen volgen ^^

1 opmerking:

  1. Zo te zien bevalt deze lens je goed ^^
    En dat is mooi natuurlijk, nu kan je er lekker mee oefenen. Het is dus wel een aan te raden lens?

    Ik vind de foto's erg mooi geworden, en dat te bedenken dat het je eerste keer werken was met deze lens. Vind je 'zelfportret' erg mooi, dat vond ik al toen ik die op je FB zag.♥
    En de foto van het ezeltje is ook leuk~

    BeantwoordenVerwijderen